Det blir stadig flere eldre, og det er også mange andre som trenger rask og god hjelp i hjemmet. Slik det er i dag, må ansatte i hjemmetjenesten, Trygghetspatruljen og nødetatene ofte bruke mye tid på håndtering av nøkler for å komme seg inn til brukerne. Både i forbindelse med planlagte oppdrag, og når det er behov som oppstår akutt. Det er også en risiko for at nøkler kommer på avveie, i tillegg er det tungvint å delegere oppdrag videre, dersom noe plutselig tar lengre tid.
Nylig hadde vi første samling med den tverrfaglige arbeidsgruppen vår – det ble en inspirerende og nyttig dag med en flott gjeng! F.v.: Prosjektleder Filip Kronquist – Digi MR, Mette Kristin Kristengård – DigiMR/ROR IKT, Benedicte Nyborg - Kristiansund kommune/KS/Digi MR, Cecilie Campell – Ålesund kommune/KS/Digi MR, Gro Irene Sundet – Kristiansund kommune, Hans Christian Lange – Molde kommune, Vivian Maridal – Haram kommune, Frank Harneshaug – Ålesund kommune, Bengt Eriksson – Eldreråd Kristiansund, Hans Arvid Johansen – Kristiansund kommune/DigiMR Ikke til stede på bildet og/eller samlingen: Therese Løvslett – Brann og Redning Romsdal, Pauline Kondov – Kristiansund kommune, Marie Gjære Gundersen – Digi MRI løpet av høsten vil alle kommunene i Møre og Romsdal få tilbud om å delta i et samarbeid om informasjon og innsikt, samt innkjøp og implementering av elektroniske låser hos personer som har behov for hjelp i hjemmet. Hovedfokuset i prosjektet vil være behovskartlegging og anskaffelse av en løsning som vil være riktig både i dag og i årene fremover.
Dette er en mulighet for både kommunene og andre interessenter til å bli med, engasjere seg, melde inn sine behov og utfordringer. Slik kan vi sammen finne den beste måten å rigge prosjektet og anskaffelsen, for å oppnå best mulig tjenester for innbyggerne. Prosjektfasen er finansiert gjennom midler fra Statsforvalteren og arrangeres i samarbeidet Digi Møre og Romsdal. Prosjektet har en dedikert prosjektleder som dekker hele Møre og Romsdal.
Prosjektleder Filip Kronquist – Digi MREr du nysgjerrig på hva dette betyr i praksis, og hva som skjer videre fremover? Bli med på digitalt informasjonsmøte 1. oktober kl. 12.30-13.00! Her vil du få vite mer, og kan spørre om det du lurer på. Uansett rolle, tilhørighet eller bakgrunn er alle hjertelig velkommen til å delta, vi gleder oss til å fortelle mer.
Her kan du melde deg på webinaret.
Du vil få tilsendt link senest dagen i forveien. Det vil også bli gjennomført workshoper sammen med kommunene i andre halvdel av oktober. Vi ønsker å understreke at informasjonsmøtet og de kommende workshopene er viktige første steg for kommunene som ønsker å delta, og påvirke videre i prosjektet.
Sammen skal vi bygge fremtidens helse- og omsorgstjenester.